Кафедра / викладач, якої буде викладати дисципліну | НАЗВА дисципліни | Назва загальної компетентності, на розвиток якої спрямована дисципліна | Результати
навчання |
Які методи викладання пропонуються | Освітній рівень та курс, семестр | Спеціальність, для якої пропонується дисципліна | Вхідні вимоги до студентів, які хочуть обрати дисципліну | |
Спеціальність 101 «Екологія» | ||||||||
1 | Загальної екології
Валерко Р.А. |
Управління екологічною та техногенною безпекою | Здатність приймати обґрунтовані рішення
Здатність розробляти та управляти проектами |
Освоївши дану дисципліну студент повинен знати: основні напрямки державної політики в галузі організації управління в екологічній діяльності; законодавчі та нормативно – правові акти в галузі організації управління в екологічній діяльності; сучасний концептуальний підхід до екологічного управління; структуру і рівні державної системи організації управління в екологічній діяльності; механізми організації управління в екологічній діяльності; роль громадських екологічних організацій в управлінні природоохоронною діяльністю. Уміти: класифікувати системи і механізми управління у сфері забезпечення екологічної безпеки; застосовувати правові аспекти управління екологічною безпекою; забезпечувати вимоги екологічної безпеки у промисловості, транспорті при використанні джерел акустичного, електромагнітного, іонізуючого та іншого шкідливого впливу фізичних факторів; здійснювати правове регулювання екологічної безпеки у сфері продуктів харчування. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2 семестр | 101 «Екологія» | Відсутні |
2 | Загальної екології
Борисюк Б.В. |
Аграрна та екологічна політика | Здатність вчитися та бути готовим до засвоєння та застосування набутих знань
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел |
Студент повинен знати: економічну сутність, характер і головні компоненти аграрної та екологічної політики, умови її реалізації; механізми формування національних та світових агропродовольчих ринків; інструменти регулювання ринків агропродовольчої продукції та економічні наслідки їх застосування; основні підходи до оцінювання рівня державної підтримки аграрного сектору; засади аграрно-екологічної, аграрно-соціальної політики, їх сучасні аспекти і проблеми реалізації; основні етапи розвитку аграрної політики в Україні та основні напрями сучасної аграрної політики держави; сучасний стан процесу реформування економічних відносин в АПК України, характерні риси бюджетної, податкової, фінансово-кредитної та цінової політики; особливості формування окремих агропродовольчих ринків в Україні з позиції попиту і пропозиції, інструменти державного регулювання внутрішнього ринку та зовнішньої торгівлі агропродовольчою продукцією; знати сутність екологічної політики як сукупності заходів засобів, спрямованих на забезпечення стійкого розвитку і цивілізованості; засвоїти теоретичні основи екологічної політики, її витоки, суть, еволюцію, інструментарій; знати принципи пріоритети, основні напрямки, моделі та джерела усталеного екологічного розвитку; давати оцінку сучасному стану природних екосистем регіону, держави і світу;
Студент повинен вміти: формувати мету та систему цілей аграрної політики держави; аналізувати наслідки використання окремих інструментів регулювання внутрішнього агропродовольчого ринку та зовнішньої торгівлі з точки зору їх впливу на виробників, споживачів та державний бюджет; визначати рівень захисту аграрного сектору із використанням загальноприйнятої світовою спільнотою методології; оцінювати міжнародну конкурентоспроможність вітчизняного сільськогосподарського виробництва; визначати основні показники продовольчої безпеки держави та фактори, що на неї впливають; аналізувати ефективність окремих заходів бюджетної, податкової, фінансово-кредитної та ринкової політики держави; обґрунтовувати пріоритети державної структурної, соціальної та екологічної політики. здійснювати економічну та екологічну оцінку ситуації з метою прийняття екологічних рішень; виробляти коректні рішення щодо вирішення екологічних проблем; застосовувати екологічні та політичні інструменти реалізації завдань екологічної політики. |
Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3 семестр | 101 «Екологія» | Дисципліна «Агроекологія» |
3 | Загальної екології
Кравчук М.М. |
Геоінформаційні системи і якісна оцінка ґрунтів | Здатність приймати обґрунтовані рішення
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел |
Освоївши дану дисципліну студент повинен знати: екологічну концепцію в історичному розвитку ґрунтознавства; визначення екосистеми ґрунту та її еволюцію; екологічні функції ґрунтового покриву; видову та екологічну структуру ґрунтової біоти; енергетику функціонування екосистему ґрунту; біохімічні цикли в екосистемі ґрунту; фактори негативного антропогенного впливу на екосистему ґрунту; загальну характеристику ґрунтово-земельних ресурсів України, їх кількісну та якісну оцінку; фактори деградації ґрунтового покриву, механізми їх прояву, специфічні методи вивчення та оцінки масштабів деградаційних процесів; моделювання ґрунтово-екологічних систем та родючості ґрунту; комплекс заходів з охорони екосистем ґрунту для конкретної території з урахуванням природно-кліматичних умов і екологічних обмежень; нормативно-законодавчу базу охорони і раціонального використання ґрунтово-земельних ресурсів в Україні і в світі. Уміти: провести відповідні фізико-хімічні і біохімічні аналізи абіотичної складової екосистеми ґрунту і розробити комплекс заходів по охороні ґрунтів з урахуванням ґрунтово-екологічних умов конкретної території; розрахувати баланс елементів живлення для певної сівозміни з урахуванням фізико-хімічних і агрохімічних показників ґрунтового покриву; оцінити масштаби існуючих та спрогнозувати розвиток можливих деградаційних процесів внаслідок водної ерозії та дефляції ґрунтів, їх техногенного руйнування та забруднення; за результатами аналітичних досліджень оцінювати загальний екологічний стан ґрунтового покриву певної території. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2 семестр | 101 «Екологія» | Відсутні |
4 | Загальної екології
Кравчук М.М. |
Екологія ґрунту та охорона земель | Здатність приймати обґрунтовані рішення
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел Здатність проведення досліджень на відповідному рівні |
Освоївши дану дисципліну студент повинен знати: основи якісної оцінки та охорони ґрунтів; основні принципи оцінювання агровиробничих та екологічних функцій ґрунту; способи уточнення, перевірки та збереження інформації про якісний стан ґрунтів земельної ділянки; нормативні вимоги до агрономічно важливих властивостей ґрунтів та їхнього екологічного стану; теоретичні засади функціонування географічних інформаційних систем; можливості застосування геоінформаційних систем при оцінці грунтового покриву; принципи та методи розроблення електронних ґрунтових карт; інструментарій програмних комплексів ArcGIS, QGIS. Уміти: використовувати можливості геоінформаційних систем для вирішення питань екології, природокористування і захисту довкілля; використовувати методику проведення загального та спеціального бонітування ґрунтів для агроекологічної оцінки ґрунтового покриву; працювати з програмними комплексами ArcGIS, QGIS (MapInfo) і застосовувати їх у агроекологічних дослідженнях; розробляти електронні ґрунтові карти конкретних землекористувань і формувати тематичні картограми; застосовувати механізми та інструменти геоінформаційних систем щодо підтримання збалансованого природокористування і захисту ґрунтового покриву від деградаційних процесів; використовувати інструментарій програмних комплексів ArcGIS чи QGIS для розрахунку вегетаційного індексу NDVI та моделювання процесів, що відбуваються у природних і агроландшафтах. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2 семестр | 101 «Екологія» | Відсутні |
5 | Загальної екології
Герасимчук Л.О. |
Екологічне страхування | Здатність приймати обґрунтовані рішення
Здатність розробляти та управляти проектами |
Освоївши дану дисципліну студент повинен знати: сутність страхування, його мету, функції, форми страхування та основні категорії (ризик, сума, виплата, відшкодування, франшиза, платіж, тариф, співстрахування, перестрахування тощо); види екологічного страхування та окремі їх особливості: страхування цивiльної вiдповiдальностi суб’єктiв господарювання за шкоду, яка може бути заподiяна пожежами та аварiями на об’єктах пiдвищеної небезпеки; обов’язкове страхування відповідальності експортера та особи, яка відповідає за утилізацію (видалення) небезпечних відходів, щодо відшкодування шкоди, яку може бути заподіяно здоров’ю людини, власності та НПС під час транскордонного перевезення та утилізації (видалення) небезпечних відходів; обов’язкове страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду; обов’язкове страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів; обов’язкове страхування цивільної відповідальності інвестора, в тому числі за шкоду, заподіяну довкіллю, здоров’ю людей, за угодою про розподіл продукції; страхування сільськогосподарської продукції; порядок укладання та ведення страхових договорів.
У результаті вивчення курсу студенти повинні вміти: використовувати набуті теоретичні знання при страхуванні від різних ризиків; визначати збиток і страхове відшкодування; самостійно виконувати певні види екологічного страхування; розв’язувати страхові задачі; складати договори страхування; приймати управлінські рішення щодо уникнення ризиків за допомогою укладання відповідних договорів. |
Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2 семестр | 101 «Екологія» | Відсутні |
6 | Загальної екології
Герасимчук Л.О. |
Екологічний контроль земельних ресурсів | Здатність приймати обґрунтовані рішення
Здатність розробляти та управляти проектами |
Освоївши дану дисципліну студент повинен знати: земельні ресурси України, їх стан та проблеми у сфері їх використання; поняття безпеки у сфері земельних ресурсів; види, причини, фактори загроз земельним ресурсам та засоби їх подолання; законодавчі та організаційно-технічні рішення щодо усунення загроз земельним ресурсам; сутність екологічного контролю земельних ресурсів; основні законодавчі та нормативні акти, що регламентують здійснення екологічного контролю земельних ресурсів; прикладні аспекти екологічного контролю земельних ресурсів, а саме: особливості планових та позапланових заходів контролю; критерії оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності; специфіку розпорядчих документів; повноваження, обов’язки та відповідальність суб’єктів та об’єктів в галузі екологічного контролю земель; стандарти і нормативи в галузі контролю земель; юридичні аспекти екологічного контролю земельних ресурсів.
За результатами вивчення дисципліни студент повинен вміти: застосовувати набуті знання при здійсненні екологічного контролю земельних ресурсів; планувати та здійснювати перевірки земельних ресурсів; оцінити ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначити періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю); готувати до перевірки об’єкта необхідні документи; розрахувати розмір шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства; розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню; обчислювати земельний податок; обробляти, аналізувати та узагальнювати дані екологічного контролю земельних ресурсів. |
Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3 семестр | 101 «Екологія» | Відсутні |
7 | Загальної екології
Валерко Р.А. |
Екологічне інспектування та аудит | Здатність приймати обґрунтовані рішення
Здатність розробляти та управляти проектами Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел |
За результатами вивчення дисципліни студент повинен знати: сутність екологічного інспектування та аудиту; основні законодавчі та нормативні акти, що регламентують здійснення екологічного інспектування та аудиту; види екоінспекторських перевірок та особливості їх проведення; юридичні аспекти екологічного інспектування природних і антропогенних об’єктів; загальні положення про відповідальність за порушення екологічного законодавства; види відповідальності та покарань за екологічні правопорушення. За результатами вивчення дисципліни студент повинен вміти: застосовувати набуті знання при екологічному інспектуванні суб’єктів господарювання; планувати перевірки в залежності від екологічної ситуації в районі розташування об’єкту, а також ступеня його впливу на навколишнє середовище; готувати до перевірки об’єкту необхідні документи, та проводити саму перевірку; перевіряти діяльність як стаціонарних, так і пересувних джерел забруднення; перевіряти діяльність потенційних джерел забруднення поверхневих і підземних вод, загального санітарного стану території водогосподарського об’єкту; перевіряти об’єкти утворення, розміщення та знешкодження відходів; здійснювати екологічний і радіаційний контроль в пунктах пропуску через державний кордон України; обробляти, аналізувати та узагальнювати дані природоохоронного інспектування; здійснювати екологічний аудит. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3 семестр | 101 «Екологія» | Відсутні |
Спеціальність 183 «Технології захисту навколишнього середовища» | ||||||||
1 | Екологічної безпеки та економіки природокористування
Климчик О.М. |
Методи утилізації органічних відходів | ЗК 6. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. Дослідницькі навички.
ЗК 7. Здатність до гнучкого мислення та компетентного застосування набутих знань в широкому діапазоні практичної роботи за фахом та повсякденному житті. ЗК14. Здатність до забезпечення екологічної безпеки та сталого розвитку суспільства.
|
ПР06. Вміти генерувати ідеї нових технологій захисту навколишнього середовища, обґрунтовувати рішення направлені на убезпечення довкілля та виробничої сфери.
ПР11. Володіти принципами комплексного управління відходами та еколого-економічними аспектами їх утилізації, основами проектування полігонів для розміщення відходів, оцінювати їх вплив на довкілля та людину. ПР13. Усвідомлювати загрози фізичного, хімічного та біологічного забруднення біосфери та його впливу на довкілля і людину, вміти аналізувати зміни, що відбуваються в навколишньому середовищі під впливом природних і техногенних факторів. ПР15. Знати способи утилізації і знезаражування промислових і небезпечних відходів, оцінювати вплив промислових і небезпечних відходів на довкілля. ПР17. Вміти впроваджувати і використовувати найефективніші новітні відновлювальні джерела енергії та ресурсоенергозберігаючі технології у виробничій та соціальній сферах.
|
Лекції, практичні, проектна робота, самостійна робота | Магістр, 2 курс, 3 семестр | 183 «Технології захисту навколишнього середовища» | Відсутні |
2 | Екологічної безпеки та економіки природокористування
Бордюг Н.С. |
Системний аналіз якості навколишнього середовища | КЗ2. Здатність до аналізу та синтезу як інструментарію виявлення проблем та прийняття рішень для їх розв’язання на основі логічних аргументів та перевірених фактів.
КЗ7. Здатність до гнучкого мислення та компетентного застосування набутих знань в широкому діапазоні практичної роботи за фахом та повсякденному житті. КС2. Здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових і виробничих проблем на абстрактному рівні шляхом декомпозиції їх на складові, які можна дослідити окремо в їх більш та менш важливих аспектах. КС3. Здатність будувати відповідні моделі природних явищ та екологічних процесів, досліджувати їх для отримання нових висновків та поглиблення розуміння динаміки стану довкілля. КС5. Здатність формулювати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові гіпотези та наукові задачі в сфері екології, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх розв’язку, беручи до уваги наявні ресурси |
• вміти використовувати аналіз при вивченні складних систем, розуміти їх взаємозв’язки та організаційну структуру, знати сучасні досягнення науки і техніки в природоохоронній сфері;
• вміти проводити SWOT-аналіз соціо-економіко-екологічного стану підприємств, населених пунктів, районів, областей та розробляти стратегії їх сталого розвитку; • усвідомлювати загрози фізичного, хімічного та біологічного забруднення біосфери та його впливу на довкілля і людину, вміти аналізувати зміни, що відбуваються в навколишньому середовищі під впливом природних і техногенних факторів; • вміти здійснювати оцінку впливу промислових об’єктів на навколишнє середовище, розуміти наслідки інженерної діяльності на довкілля і пов’язану з цим відповідальність за прийняті рішення, планувати і проводити наукові дослідження з проблем впливу промислових об’єктів на навколишнє середовище.
|
Лекції, практичні роботи, командні роботи, проектна діяльність | Магістр, 1 курс, 2-й семестр | 183 «Технології захисту навколишнього середовища» | Відсутні |
3 | Екологічної безпеки та економіки природокористування
|
Методологія розробки технологічних проектів з охорони довкілля | Здатність розробляти та управляти проектами | уміти:
– аналізувати деструктивні зміни повітряного та водного середовища, природних ландшафтів; – класифікувати джерела і шляхи надходження у навколишнє природне середовище шкідливих компонентів; – розуміти принципи технологічних процесів виробництв, які мають негативний вплив на довкілля; – оцінювати екологічний стан компонентів довкілля; – розробляти новітні технологічні проекти з охорони складових довкілля (повітряного, водного, ґрунтового середовища); – створювати елементи нової техніки та технологій. мати навички: – роботи щодо збору, аналізу та управління інформацією; – одержання та візуалізації інформації щодо поточного стану різних компонентів довкілля; – розробки заходів щодо зменшення негативного впливу технологічних процесів виробництв; – використання методик розрахунку розробки технологічних проектів з охорони довкілля; – еколого-економічної оцінки технологічних проектів з охорони довкілля.
|
Лекції, проблемні зняття, проектна робота | Магістр, 1 курс, 2 семестр | 183 «Технології захисту навколишнього середовища» | Відсутні |
4 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук
Пінкіна Т.В. |
Біологічні ресурси водойм | К07. Прагнення до збереження навколишнього середовища
та забезпечення сталого розвитку суспільства |
ПР01. Знати сучасні теорії, підходи, принципи екологічної політики,
фундаментальні положення з біології, хімії, фізики, математики, біотехнології та фахових і прикладних інженерно-технологічних дисциплін для моделювання та вирішення конкретних природозахисних задач у виробничій сфері. ПР06. Обґрунтовувати та застосовувати природні та штучні системи і процеси в основі природозахисних технологій відповідно екологічного імперативу та концепції сталого розвитку. ПР13. Вміти застосовувати основні закономірності безпечних, ресурсоефективних і екологічно дружніх технологій в управлінні природоохоронною діяльністю, в тому числі, через системи екологічного керування відповідно міжнародним стандартам. |
Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3-й семестр | 183 «Технології захисту навколишнього середовища» | Відсутні |
Спеціальність 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | ||||||||
1 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук
Федючка М.І. |
Оцінка основних засобів у рибництві | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Здатність приймати обґрунтовані рішення. |
Практично використовувати нормативну документацію щодо оцінки стану екосистем; Самостійно складати типові первинні документи з обліку; Вести бухгалтерський облік типових операцій згідно первинних документів; Правильно оформляти групувальні документи; Правильно оформляти Регістри аналітичного обліку витрат на виробництво; Вести документальний облік матеріальних активів підприємства; Складати калькуляцію собівартості продукції рибництва; Вести облік робочого часу працівників і нараховувати заробітну плату; Вести облік доходів і видатків підприємства; Використовувати результати комп’ютерної обробки облікової інформації в управлінні рибницьким господарством. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |
2 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук
|
Виробничий менеджмент у рибництві | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. |
Вивчення особливостей гідротехнічних споруд риборозплідних заводів, нерестово-вирощувальних і озерних господарств, господарств на теплих водах. Навчитись правильно оформляти групувальні документи; правильно оформляти регістри аналітичного обліку витрат на виробництво; вести документальний облік матеріальних активів підприємства; складати калькуляцію собівартості продукції рибництва; вести облік робочого часу працівників і нараховувати заробітну плату; вести облік доходів і видатків підприємства; використовувати результати комп’ютерної обробки облікової інформації в управлінні рибницьким господарством. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |
3 | Правознавства | Водне законодавство України та зарубіжжя | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 6. Здатність приймати обґрунтовані рішення. |
Формування системи знань з правового регулювання відносин із використання та охорони водних ресурсів, систематизації напрямів та способів вирішення проблем, накопичених практикою розв’язання судових спорів, у забезпеченні оволодіння студентами сукупністю спеціальних теоретичних знань, а також практичних навичок для подальшої роботи, виховання правової культури майбутніх спеціалістів. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |
4 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук
Пінкіна Т.В. |
Біологічні ресурси водойм | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. |
Засвоїти основні принципи раціонального використання біологічних водних ресурсів, основні продуктивні зони утворення біологічних ресурсів морських і прісних вод планетарного масштабу, водойм України: Чорного, Азовського морів, лиманів, річок, озер, водосховищ ставів та інших акваторій. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3-й семестр | 207 «Водні біоресурси водойм» | Відсутні |
5 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук
Світельський М.М. |
Фермерське рибництво | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. |
Засвоїти основні принципи раціонального використання біологічних водних ресурсів, основні продуктивні зони утворення біологічних ресурсів морських і прісних вод планетарного масштабу, водойм України: Чорного, Азовського морів, лиманів, річок, озер, водосховищ ставів та інших акваторій. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2-й семестр | 207 «Водні біоресурси водойм» | Відсутні |
6 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук
Світельський М.М. |
Техобладнання галузі рибництва | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. |
Сформувати у студентів теоретичну базу і практичні навички кваліфікованого використання технологічного обладнання та механізмів рибницьких аквакультурних комплексів. Вивчити технічну базу відтворювальних комплексів підприємств аквакультури, конструктивні особливості та технологічні параметри експлуатації обладнання та механізмів для проведення рибоводних маніпуляцій з об’єктами аквакультури.
|
Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2-й семестр | 207 «Водні біоресурси водойм» | Відсутні |
7 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук | Механіко – технологічні основи функціонування установок аквакультури | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. |
Сформувати у студентів теоретичну базу і практичні навички кваліфікованого використання технологічного обладнання та механізмів рибницьких аквакультурних комплексів. Вивчити технічну базу відтворювальних комплексів підприємств аквакультури, конструктивні особливості та технологічні параметри експлуатації обладнання та механізмів для проведення рибоводних маніпуляцій з об’єктами аквакультури. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |
8 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук | Гельмінтози та протозойні хвороби риб | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. |
Сформувати у студентів теоретичну базу та практичні навички щодо успішного освоєння процесів вирощування риби, ознайомивши з основними хворобами риб, їх класифікацією і методами діагностики, основами загальної патології, епізоотології та паразитології, механізмами захисту організму, заходами з лікування та профілактики. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Без обмежень |
9 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук | Біотехнологічні аспекти сучасного рибництва | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
|
Оволодіння майбутніми фахівцями основами знань про сучасні технології культивування цінних кормових видів – водоростей, вищих водних рослин, безхребетних тварин та ознайомлення з заходами щодо культивування живих організмів як живого корму для риб.
|
Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |
10 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук | Аквапоніка в рибництві | Здатність пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
|
Формування основ екологічної культури, знань в області аквапоніки, цінності життя у всіх її проявах і виховання екологічної відповідальності, формування базових професійних умінь і навичок в області аквапоніки і закріплення їх на практиці.
|
Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2 –й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |
11 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук | Біопродуктивність континентальних водойм | Здатність пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
|
Вивчення біологічні процеси продукції органічних речовин в планктоні бентосі водойм і передбачає оволодіння знаннями щодо методів визначення первинної продукцію планктону і деструкції органічних речовин у водоймах, способів розрахунку продукції популяцій водних тварин, загальних закономірностей їх росту та динаміки чисельності популяцій.
|
Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |
12 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук | Пасовищна аквакультура | Здатність пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
|
Формування знань, умінь і навичок з біотехніки пасовищної аквакультури, з методів підвищення продуктивності водойм, які використовують для пасовищної аквакультуриаквакультури. Вміти розраховувати щільність посадки об’єктів пасовищної аквакультури в водойми різного типу; обґрунтовувати необхідність штучного відтворення об’єктів пасовищної аквакультури.
|
Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |
13 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук
Пінкіна Т.В. |
Методологія досліджень водних біоресурсів | Здатність пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
|
Оволодіння методологією виконання наукових досліджень в рибництві. Набути компетенції у питаннях узагальнення наукових публікацій; постановки та проведення дослідницької роботи на підприємствах різних форм власності; формування здатності формулювати наукове завдання. Отримання практичних навичок з оцінки виробничого процесу, та методів його контролю. | Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |
14 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук
Шульга І.В. |
Екологічна фізіологія та біохімія гідробіонтів | Здатність пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
|
Вивчення особливостей перебігу метаболічних процесів в організмі гідробіонтів та їх фізіологічного стану на різних стадіях онтогенезу, в різні періоди річного циклу та за умов впливу на них природних (температури, газового режиму, солоності води, рН тощо) і антропогенних чинників. Програма дисципліни також передбачає детальне вивчення фізіологобіохімічних механізмів адаптації гідробіонтів до дії абіотичних чинників водного середовища.
|
Лекції, практичні заняття | Магістр, 1 курс, 2-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |
15 | Водних біоресурсів, аквакультури та природничих наук | Комунікації у рибогосподарських колективах
|
Здатність пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
|
Знайти індивідуальний стиль спілкування у рибогосподарських колективах, застосовувати різноманітні засоби переконання, оцінити конфліктну ситуацію та обрати шляхи її подолання, організовувати процес прийому й передачі інформації, установлювати комунікативні зв’язки в колективі, використовувати інформаційні ресурси комп’ютерних технологій для організації комунікативного процесу у рибогосподарських колективах.
|
Лекції, практичні заняття | Магістр, 2 курс, 3-й семестр | 207 «Водні біоресурси та аквакультура» | Відсутні |