Кафедра менеджменту та маркетингу імплементує концепцію студенто- орієнтованого навчання і створює умови для гармонійного розвитку наукової та практичної складових освітнього процесу.
На базі кафедри функціонують дві наукові школи: «Економіка та стратегічне управління національною безпекою в контексті глобальних цілей сталого розвитку» (https://cutt.ly/kLlrsaL) та «Сільськогосподарська кооперація та вертикальна інтеграція в агробізнесі» (https://cutt.ly/ULlrlGr), а також студентські наукові ком’юніті: MARKETING HUB «SMARTy», науковий гурток «Креативний менеджер» та школа «Агенти кліматичних змін». Пріоритетами діяльності яких є сприяння науково-дослідній роботі НПП та здобувачів вищої освіти, проведення емпіричних досліджень, генерування й адаптація бізнес-ідей для провадження управлінської та маркетингової діяльності. Дослідження здійснюються у площині діджиталізації управлінських й маркетингових інструментів, дослідження поведінки споживачів, актуалізації екологічних та соціальних трендів в сучасному суспільстві.
Науково-дослідна робота кафедри здійснюється за такими напрямами:
Наукове консультування підприємств, установ, організацій
Наукові проєкти
Кафедрою менеджменту та маркетингу успішно реалізовано проєкти з екологічного маркетингу (ТМ «Епікур», ТМ «Наша Ряба») (http://surl.li/cktlk), некомерційного маркетингу (оцінка якості освітніх послуг закладів середньої освіти), публічного маркетингу (рівень діджиталізації публічних послуг) (http://surl.li/ckjyj). Спільно з ГО «Я – мама» реалізовано проєкт з дослідження громадської думки щодо технологій дистанційного навчання в школах м. Житомира під час пандемії COVID-19 (http://surl.li/ckkbd). Здійснено маркетинговий супровід спільного міжнародного Проєкту FAO та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
На кафедрі реалізуються проєкти, спрямовані на вирішення актуальних екологічних проблем (поводження із ТПВ, відповідальне споживання, екологічна освіта, привернення уваги суспільства до проблем змін клімату та формування кліматично відповідальної громади). Наразі Анастасія Лесь та Анастасія Ращенко співпрацюють із Департаментом освіти Житомирської міської ради. У контексті співпраці реалізується проєкт «Агенти кліматичних змін». Це освітній проєкт для підлітків, який заохочує до саморозвитку, відповідального громадянства, активної участі у адаптації м. Житомира до змін клімату. Проєкт покликаний популяризувати тему зміни клімату серед молоді та заохотити учнів 7–8 класів на створення власних екологічних проектів. Студенти Поліського національного університету виступають у ролі менторів та допомагають учням втілити найцікавіші ідеї в життя.
Наукові заходи
Кафедрою на постійні основі проводяться науково-практичні конференції різних рівнів, майстер-класи, круглі столи, вебінари, воркшопи, івенти та ін. Зокрема, у 2021–2022 рр. проведено низку заходів наукового характеру.
КОНФЕРЕНЦІЇ ТА ІНШІ ЗАХОДИ НАУКОВОГО ХАРАКТЕРУ
Назва заходу | Місце та термін проведення | Посилання
на захід |
2021–2022 н.р. | ||
Вебінар «Брендинг & маркетинг: концепції для відновлення українського бізнесу» | Поліський національний університет,
23.05.2022/12.00 ZOOM |
https://cutt.ly/gLlyKfT |
Науково-практична конференція студентів та науково-педагогічних працівників | Поліський національний університет
06.12.2021; 508 ауд. ZOOM |
https://cutt.ly/tLlyOre |
Круглий стіл «Сучасний маркетинг: нові акценти, технології, виклики» | Поліський національний університет,
22.11.2021 / 13.30–15.00 ZOOM |
https://cutt.ly/lLlyWga |
ІІІ Науково-практична конференція студентів та науково-педагогічних працівників «Маркетинг і держава: теорія, практика, кризові виклики» | Поліський національний університет
11.11.2021 (508 ауд.) ZOOM |
https://cutt.ly/JLlycfK |
VII Міжнародна науково-практична конференція молодих вчених, аспірантів, студентів «Менеджмент в аграрному секторі економіки: теорія та практика ефективного розвитку» | Поліський національний університет
07.12.2021 ZOOM |
https://cutt.ly/kL0yzmN
Метеріали конференцій: http://surl.li/ckkgq (2021) |
2020–2021 н.р. | ||
Міжнародна науково-практичної конференції
«Кооперативні читання: 2021 рік» |
Поліський національний університет
10.06.2021 |
http://surl.li/ckjvb
|
ІІ Науково-практична конференція «Маркетинг і держава: теорія, практика, кризові виклики» | Поліський національний університет
09.06.2021 |
http://surl.li/ckjvx |
Науково-практична он-лайн конференція студентів та науково-педагогічних працівників «Актуальні питання маркетингу: емпіричний вимір» | ЖНАЕУ
03.12.2020 |
http://surl.li/ckkag |
V Всеукраїнська науково-практична конференція «Становлення та розвиток маркетингу в Україні: від теорії до практики» | 23.10.2020
25.10.2021 |
http://surl.li/ckkco |
VI Міжнародна науково-практична конференція молодих вчених, аспірантів, студентів «Менеджмент в аграрному секторі економіки: теорія та практика ефективного розвитку» | Поліський національний університет
03.12.2020 |
Метеріали конференцій:
http://surl.li/ckkha (2020) (2017) http://surl.li/ckkhw (2016) |
Студентські наукові ком’юніті
Діяльність наукових гуртків здійснюється відповідно до «Положення про наукові гуртки Поліського національного університету» (https://cutt.ly/WLnIG0z).
MARKETING HUB «SMARTy» (Науковий керівник: к.е.н., доцент Олена Власенко)
Студентський науковий гурток з питань маркетингової діяльності підприємств утворено понад 10 років тому. Його ідейником, організатором та керівником був к.е.н., доцент Володимир Циганок. В рамках роботи на постійній основі проводилися тренінги, майстер-класи, гостьові лекції провідних фахівців в галузі підприємництва, маркетингу й менеджменту. У 2019 р. гурток перейменовано на MARKETING HUB «SMARTy», його очолила к.е.н., доцентка Олена Власенко, Напрями діяльності розширено з урахуванням сучасних тенденцій у площині формування сучасних компетентностей маркетологів, а саме – маркетинговий моніторинг з питань некомерційного та публічного маркетингу, діджиталізація суспільно-економічних відносин, міжнародне співробітництво й наукова активність студентства.
Особливо активним й інтерактивним був 2019–2020 н.р.: екскурсії, семінари, гостьові лекції, воркшопи й пристосування до викликів он-лайн комунікації (http://surl.li/cktkj). Упродовж 2019–2022 рр. проведено щорічні студентські науково-практичні конференції:
У портфелі наукового гуртка сім наукових робіт на ІІ тур Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт (http://surl.li/cktld), одна з яких отримала диплом ІІ ступеня («Експлікація профілю споживача на ринку B2C» (Анастасія Атрощенко, керівник – Олена Власенко, 2021): http://surl.li/cktlh.
У жовтні 2021 р. студенти спеціальності «Маркетинг» під керівництвом Олени Власенко брали участь в організації та опрацюванні результатів соціологічних опитувань щодо якості освітніх послуг закладів середньої освіти Житомирського регіону (на замовлення ГО «Я-МАМА») (http://surl.li/ckkbd).
У листопаді–грудні 2021 р. за опрацьованою методикою організовано і проведено моніторинг профілю споживача курятини (http://surl.li/cktlk), визначено рівень діджиталізації публічних послуг в рамках імперативів публічного маркетингу із залученням студентів спеціальності «Публічне управління та адміністрування» (http://surl.li/ckjyj).
Упродовж січня–березня 2021 р. реалізовано маркетингову складову спільного міжнародного Проєкту FAO та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, а саме – опитування вітчизняних виробників продовольчої продукції та опрацювання результатів анкетного матеріалу на платформі KoBo (вибірка складає понад 500 підприємств).
У рамках роботи наукового гуртка проведено такі заходи:
Науковий гурток «Креативний менеджер» (Науковий керівник: к.е.н. Алла Пивовар)
Гурток утворено у вересні 2021 р. Інформація про діяльність гуртка за посиланням: https://cutt.ly/rLnOt96.
У рамках роботи наукового гуртка проведено такі заходи:
Школа «Агенти кліматичних змін» (Наукові керівники: к.е.н., доцент Анастасія Ращенко; к.е.н., доцент Анастасія Лесь)
Школу «Агенти кліматичний змін» започатковано у 2017 р. Її завданням є здійснення активної роботи наукового та активістського характеру у напрямі дослідження проблем зміни клімату та адаптації міст до них. Постійно проводяться заходи, що є майданчиками для здійснення соціологічних досліджень та простором для гуртування людей навколо ідеї запобігання змінам клімату та підтримки ініціатив міста у цій сфері.
Крім того, реалізуються проєкти, спрямовані на вирішення актуальних екологічних проблем (поводження із ТПВ, відповідальне споживання, екологічна освіта, привернення уваги суспільства до проблем змін клімату та формування кліматично відповідальної громади).
Наразі Анастасія Лесь та Анастасія Ращенко співпрацюють із Департаментом освіти Житомирської міської ради. У контексті співпраці реалізується проєкт «Агенти Кліматичних Змін». Це освітній проект для підлітків, який заохочує до саморозвитку, відповідального громадянства, активної участі у адаптації нашого міста до змін клімату. Проєкт покликаний популяризувати тему зміни клімату серед молоді та заохотити учнів 7–8 класів на створення власних екологічних проектів. Студенти Поліського національного університету виступають у ролі менторів та допомагають учням втілити найцікавіші ідей у життя.
Детальніше за посиланнями: http://surl.li/ckxad; https://cutt.ly/lLlsF13; https://cutt.ly/FLlsJ3A.