Місією факультету економіки та менеджменту є подальше вдосконалення системи підготовки фахівців, упровадження в освітній процес передового вітчизняного досвіду, міжнародних норм і стандартів вищої освіти, інноваційних освітніх технологій, виховання у студентської молоді світоглядної й духовної культури, національної самосвідомості, організація й проведення на рівні світових вимог, у найтіснішій взаємодії з академічними установами та зарубіжними партнерами наукових досліджень, зростання й зміцнення іміджу та авторитету факультету.
Історична довідка
Факультет економіки та менеджменту – один з наймолодших в Поліському національному університеті. Він створений в серпні 1999 р. з метою підвищення якості підготовки спеціалістів економічного та управлінського профілю. На сьогодні це один з найбільших та найпотужніших за своїм потенціалом факультетів.
Факультет готує фахівців:
На факультеті навчається близько 600 студентів.
У складі факультету функціонує чотири кафедри:
Кафедра іноземних мов забезпечує викладання англійської, німецької, латинської, польської та української мов на всіх спеціальностях та факультетах університету.
Науково-дослідна робота здійснюється за двома напрямами: «Когнітивно-прагматичний аспект вивчення комунікативної діяльності» та «Формування мовнокомунікативної професійної компетентності здобувачів вищої освіти».
Викладачі кафедри є практикуючими перекладачами та здійснюють переклади на замовлення Житомирської міської ради, Комунальної установи «Агенція розвитку міста» (м. Житомир), деревопереробного підприємства «ВІВАД 09» (смт. Романів, Житомирська область), «EkoConnect» (Німеччина), «MartinBauer» (Німеччина).
Науково-педагогічні працівники кафедри стали співорганізаторами та виконавцями таких міжнародних проєктів та заходів на базі Поліського національного університету:
На кафедрі на постійній основі діють курси з вивчення іноземних мов як для здобувачів освіти, так і для викладачів університету. На курсах можна підготуватися до міжнародних іспитів з англійської мови від Cambridge English Assessment та скласти такі іспити безпосередньо в університеті, оскільки Поліський національний університет є партнером Grade Education Center (м. Київ), який є найбільшим центром міжнародних іспитів з англійської мови та єдиним авторизованим Платиновим центром Cambridge Assessment English в Україні.
На кафедрі діє Мовна Майстерня «Active Minds», яка пропонує безкоштовні воркшопи з іноземних мов та української мови для усіх бажаючих. Такі воркшопи – це чудова можливість зануритися у мовне середовище та дізнатися щось незвичне та цікаве про мови.
Оскільки Поліський національний університет тісно співпрацює з багатьма зарубіжними навчальними закладами, а також активно долучається до різноманітних міжнародних проєктів, викладачі кафедри іноземних мов забезпечують підтримку університету, долучаючись до перекладів документації, виступів на конференціях або ділових зустрічей.
Кафедра економіки, підприємництва та туризму є однією з випускових кафедр Поліського національного університету, структурною ланкою факультету економіки та менеджменту, яка генерує інноваційні знання та новаторські ідеї задля формування модерного економічного мислення у фахівців, які здатні комплексно поєднувати науково-дослідну, проектно-інвестиційну, господарську діяльність та втілювати комплексні конструктивні зміни в економіці, екології та соціальній сфері на вимогу сучасних викликів у суспільстві. Кафедра має цінності і місію, вагоме навчально-виховне і науково-методичне підґрунтя для збереження та збагачення класичної вищої освіти, гармонізації та інтеграції найкращих світових практик та безпосередньо веде підготовку здобувачів вищої освіти на початковому, першому (бакалаврському), другому (магістерському) та третьому (освітньо-науковому) рівнях.
Професорсько-викладацький склад кафедри систематично досліджує сучасні світові тренди розвитку глобальної, шерингової, циркулярної, цифрової економіки та електронної комерції, що дає можливість забезпечити викладання дисциплін, які спрямовані на розв’язання актуальних економічних проблем за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій, здійснити ефективний операційний моніторинг господарської діяльності та ідентифікувати варіативні моделі стратегічного розвитку підприємств.
Кафедра здійснює підготовку фахівців з акцентуванням на Північно-Західний регіон України, на засадах ідеології європейського курсу «зеленого» зростання, формування активної громадської позиції та генерування оновленої споживчої поведінки підприємств. Пріоритетний напрям – підготовка фахівців нової генерації європейського рівня, формування у них знань і умінь дослідницької діяльності, для яких установлення на професійну майстерність є пріоритетною стратегією їх життєдіяльності.
Професорсько-викладацький склад кафедри бере активну участь у вітчизняних та міжнародних проектах, науково-практичних конференціях, стажуваннях та програмах підвищення кваліфікації. Навчальний процес організовано за кращими сучасними вітчизняними та світовими програмами підготовки спеціалістів та у відповідності до чинних вимог ринку праці.
Кафедра забезпечує підготовку висококваліфікованих кадрів, спроможних започаткувати й розвивати власний бізнес; застосовувати інноваційні підходи в організації підприємницької, торговельної та біржової діяльності; розробляти та реалізовувати бізнес-проекти в різних сферах діяльності; використовувати сучасні комп’ютерні та комунікаційні технології у сфері підприємництва, торгівлі, біржової діяльності; успішно проводити ділові переговори й юридично правильно оформляти договірні відносини.
З метою покращання бізнес-середовища в регіоні на кафедрі інноваційного підприємництва та інвестиційної діяльності створено Бізнес-школу, метою діяльності якої є формування нової генерації лідерів орієнтованих на міжнародні стандарти ведення бізнесу. Завданням Школи є формування професійного розвитку здобувачів вищої освіти, покращання професійної орієнтації учнів загальноосвітніх навчальних закладів, коледжів та профтехучилищ через надання необхідних знань та ефективних практичних навичок, професійних консультацій фахівцями різних сфер бізнесу та практичного досвіду.
Пріоритетними формами навчання у Бізнес-школі є: тренінги, майстер-класи, круглі столи; бізнес-консультації з започаткування та ведення бізнес-діяльності; консультації з фахівцями певної сфери; воркшопи з підприємцями; конкурси професійної майстерності, бізнес-проектів, профорієнтаційні, виробничі та культурно-виховні екскурсії; дебати, квести та інші інтелектуальні та профорієнтаційні заходи тощо.
На кафедрі економіки, підприємництва та туризму функціонує громадська рада стейкхолдерів спеціальності «Туризм», основні цілі якої є:
На кафедрі ефективно працює Бюро кар’єри у сфері туризму Поліського національного університету, яке сприяє працевлаштуванню здобувачів вищої освіти, допомагає правильно підготуватися до співбесіди, знайти потрібний об’єкт для проходження практики або стажування. Основна діяльність Бюро кар’єри спрямована на надання здобувачам вищої освіти безкоштовних послуг, що сприяють їхньому вигідному працевлаштуванню, знайомить з можливостями отримання подвійного диплому та реалізації академічної мобільності здобувачів вищої освіти. Налагоджена співпраця з Житомирським обласним туристичним інформаційним центром і Департаментом культури, молоді та спорту Житомирської обласної державної адміністрації.
Кафедра сприяє розвитку студентської науки через активну участь у всеукраїнських і міжнародних конкурсах студентських наукових робіт, олімпіадах, наукових гуртках.
Кафедра міжнародних економічних відносин та європейської інтеграції
Діяльність кафедри спрямована на впровадження в освітній процес сучасних методик викладання навчальних дисциплін у відповідності до європейських і світових стандартів та спрямування науково-дослідної діяльності на дослідження актуальних тенденцій глобалізації економіки та світового господарства, проблем євроінтеграції України, сучасних механізмів і інструментів міжнародного менеджменту.
Завдання кафедри:
На кафедрі міжнародних економічних відносин та європейської інтеграції функціонують:
Науково-дослідна робота кафедри здійснюється за напрямами:
Навчально-виховний процес кафедри забезпечують 10 науково-педагогічних працівників, серед яких три доктори економічних наук, професори, сім кандидатів економічних наук, доцентів. Щорічно залучаються до читання лекцій і проведення тренінгів науковці та провідні фахівці європейських та американських університетів.
Кафедрою на постійні основі проводяться наукові заходи, тренінги та онлайн-семінари, зокрема за такою тематикою:
Кафедра менеджменту та маркетингу здійснює підготовку висококваліфікованих фахівців для різних галузей регіональної, національної та міжнародної економік, здатних приймати та реалізовувати ефективні рішення у сферах менеджменту та маркетингу, використовувати креативні методи впливу для забезпечення ефективності бізнесу.
Кафедра забезпечує викладання циклу дисциплін з менеджменту та маркетингу, використовує технології діджиталізації в освітньому процесі, імплементацію інноваційних маркетингових інструментів на ринку В2С, В2В та В2G. Це забезпечує формування конкурентних компетентностей здобувачів вищої освіти у створенні інтелектуалізовано-цифрових систем менеджменту та маркетингу за умов домінування ринкових важелів прийняття управлінських рішень. Угоди про співпрацю між кафедрою та підприємствами дозволяють студентам отримувати практичні навички й вміння з управління та використання інноваційних маркетингових підходів у координації розвитку бізнесу.
Кафедра реалізовує концепцію студентоорієнтованого навчання та створює умови для гармонійного розвитку наукової та практичної складових освітнього процесу. На базі кафедри функціонують дві наукові школи: «Економіка та стратегічне управління національною безпекою в контексті глобальних цілей сталого розвитку» та «Сільськогосподарська кооперація та вертикальна інтеграція в агробізнесі», а також студентські наукові комьюніті: гурток «Креативний менеджер» та Хаб «Маркетинг». Пріоритетами діяльності яких є сприяння науково-дослідній роботі викладачів та студентів, проведення емпіричних досліджень, генерування й адаптація бізнес-ідей для провадження управлінської та маркетингової діяльності. Робота здійснюється у площині діджиталізації управлінських й маркетингових інструментів, дослідження поведінки споживачів, актуалізації екологічних та соціальних трендів в сучасному суспільстві.
Кафедрою менеджменту та маркетингу реалізовано проєкти з екологічного маркетингу (ТМ «Епікур», ТМ «Наша Ряба»), некомерційного маркетингу (оцінка якості освітніх послуг закладів середньої освіти), публічного маркетингу (рівень діджиталізації публічних послуг). Здійснено маркетинговий супровід спільного міжнародного Проєкту FAO та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Проводяться науково-практичні конференції різних рівнів, майстер-класи, воркшопи.
На факультеті сформовано досвідчений, енергійний, працьовитий колектив, зміцнюється матеріально-технічна база, розширюється та урізноманітнюється тематика науково-дослідної роботи. Щороку залучаються до читання лекцій провідні вчені з інших вітчизняних та зарубіжних навчальних та наукових закладів, висококваліфіковані працівники підприємств економіки України.
Представники з числа здобувачів вищої освіти факультету економіки та менеджменту неодноразово були учасниками і переможцями Всеукраїнських предметних олімпіад, учасниками міжнародних, міжвузівських та регіональних науково-практичних конференцій. Кращі студентські наукові роботи вже неодноразово отримували визнання і завойовували різні винагороди на загальнодержавному рівні. Тільки у 2020/2021 навчальному році 17 представників факультету стали переможцями Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт. Активна участь студентів в конкурсі вже приносить свої плоди і в році 2022- му. Зокрема, диплом І ступеню здобула здобувач вищої освіти магістерського ступеня Іванюк Дарія Ігорівна на Міжнародному конкурсі студентських наукових робіт «Управлінські, соціальні та поведінкові науки у реалізації засад сталого розвитку»
Така практика обдарованої молоді сприяє отриманню необхідного теоретичного та практичного досвіду, зростанню іміджу Поліського національного університету.